W październiku 2010 roku Wyższa Szkoła Promocji w Warszawie, prowadząca studia licencjackie i magisterskie m.in. w specjalnościach reklama i public relations, uruchomiła jednosemestralne Podyplomowe Studia Organizacji Wydarzeń i Sponsoringu. Studia organizowane są we współpracy z Event Managers Club oraz Evenea.pl.
- Wydarzenia są najszybciej rozwijającą się formą komunikacji biznesowej. W okresie ostatnich trzech lat przyrost liczby wydarzeń był w Polsce większy, niż przyrost liczby nowych użytkowników przyłączanych do Internetu. Wydarzenia generują coraz to nowe formy komunikacji z uczestnikami i przyjmują nowe funkcje w marketingu, mówi Adam Grzegorczyk, Rektor Wyższej Szkoły Promocji. - Wiedza na temat wydarzeń promocyjnych ewoluuje bardzo powoli. W Polsce wydano dotychczas dwie monografie dotyczące event marketingu i kilka publikacji poświęconych sponsoringowi. Naukowców zajmujących się tą tematyką można policzyć na palcach obu rąk. Jednocześnie lawinowo rośnie liczba agencji eventowych i pracujących w nich osób. Konkurencja na tym rynku sprowadza się do podstawowego czynnika - kompetencji, dodaje Adam Grzegorczyk.
Zajęcia prowadzone są w 4-godzinnych blokach. Wykładowcy to doświadczeni fachowcy z branży specjalizujący się w tematyce eventowej oraz nauczyciele akademiccy: Joanna Bastrzyk (Studio Dwa), dr Marek Datko (autor książki pt. Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja), prof. Adam Grzegorczyk (autor książki pt. Sponsoring kultury), Michał Jabłoński (They.pl), Monika Krusiewicz (Event Managers Club), Agnieszka Niburska (manager ds. PR HBO), Justyna Ogłozińska (Senior Marketing Brand Manager Claudia), Agnieszka Oleszczuk-Widawska (evenea.pl), Piotr Pietrzak (Havas Sports & Entertainment), Dominika Popiel (WOŚP), Jacek Stachera (Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy), Marek Szpendowski (Viva Art Music), Sylwia Ziemacka (Euro RSCG 4D). Studia odbywają się w trybie sobotnio-niedzielnym (6 weekendów) i kończą się egzaminem.
- Studenci są bardzo zadowoleni z poziomu studiów. Cenią sobie również ćwiczenia oraz interaktywność podczas zajęć. Wynika to z ankiet, jakie przeprowadzane są po każdym zjeździe wśród słuchaczy, mówi Joanna Konopka, Kierownik Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkoły Promocji.
Potwierdzeniem tego są słowa jednej ze studentek, Katarzyny Laprus.
- Jestem zadowolona przede wszystkim z tego faktu, że mamy zajęcia z praktykami. Szczególnie podobały mi się zajęcia z Panią Sylwią Ziemacką. Uważam, że bardzo przydatne były zajęcia z Panią Dominiką Popiel, poświęcone aspektom prawnym sponsoringu i organizacji wydarzeń.
Podobnego zdania jest też słuchaczka - Paulina Wojcieszek
- ,,Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał’’, to przysłowie na pewno nie dotyczy grupy młodych i ambitnych słuchaczy studiów podyplomowych – Organizacji Wydarzeń i Sponsoringu. Będąc jednym z nich, mogę śmiało stwierdzić, że pomysł uruchomienia kierunku był strzałem w dziesiątkę, zważywszy szczególnie na obecny, ciągle niewystarczający, stan wiedzy o branży MICE. W odczuciu moim, jak i innych słuchaczy, mocnym punktem studiów jest trafny dobór kadry dydaktycznej do poszczególnych modułów tematycznych. Składa się ona przede wszystkim z doświadczonych fachowców i, co najważniejsze, praktyków, często prowadzących własne firmy eventowe, PR-owe, marketingowe etc. Z mojego punktu widzenia, studia te traktuję jako stricte warsztaty, przygotowujące mnie do późniejszej pracy, przede wszystkim od strony tzw. kuchni/zaplecza. Dzięki staraniom wykładowców, możemy pod fachowym okiem ekspertów sprawdzić się przy tworzeniu własnych pomysłów na event, harmonogramu wydarzenia czy chociażby kosztorysu przedsięwzięcia. Na dużą uwagę zasługują również tematy dotyczące sponsoringu. Już wiem, że organizacja w/w studiów jest sukcesem wszystkich osób, które dzięki swojemu zaangażowaniu i pasji dołożyły wszelkich starań, aby wypadły tak dobrze. Chciałabym wszystkim słuchaczom oraz sobie życzyć, aby te studia stały się przysłowiową „furtką” do poznania przyszłych pracodawców i możliwości skonfrontowania nabytej wiedzy z pracą w zawodzie.
W marcu 2011 roku rozpoczyna się kolejna edycja studiów.
www.wsp.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz