Sala konferencyjna w budynku Agory po raz kolejny wypełniła się po brzegi.
Druga z cyklu konferencji „Obierz kierunek na event”, zorganizowana przez Event Managers Club we współpracy z portalem www.Gazeta.pl, zgromadziła ponad 170 uczestników. Wśród nich byli zarówno organizatorzy jak i zleceniodawcy eventów. Tym razem konferencja poświęcona była roli eventu jako narzędzia public relations.
- Celem cyklu konferencji „Obierz kierunek na event„ jest podkreślenie roli eventu jako narzędzia biznesowego, które służyć może realizacji strategii działów HR, PR oraz sprzedaży w firmach, mówi Monika Krusiewicz, założycielka Event Managers Club. –Tak duże zainteresowanie wydarzeniem świadczy o tym, że tematy są ciekawe zarówno z punktu
widzenia organizatorów jak i zleceniodawców imprez, dodaje Krusiewicz.
PR podczas eventu
Jak powinien wyglądać PR podczas eventu, PR klienta podczas eventu, PR firmy eventowej podczas eventu oraz PR firmy eventowej, mówiła Marta Szadowiak z firmy Kombinat Artystyczny. Uczestnicy dowiedzieli się m.in., że w procesie budowania wizerunku eventu duże znaczenia odgrywa media relations, patroni honorowi oraz goście specjalni. W przypadku PR-u firmy klienta podczas eventu istotne znaczenie ma mi.n.: branding oraz materiały poligraficzne .
Event w strategii CSR
O tym jak można wykorzystać event z kampanii CSR ( Corporate Social Responsibility) i odnieść sukces medialny opowiadał na przykładzie projektu „Szkoła bez przemocy” Jarosław Hermann z firmy Profile. Uczestnictwo w projekcie ponad 1300 szkół , konkurs fotograficzny dla szkół, udział i patronat nad głównym wydarzeniem Prezydenta PR to tylko niektóre działania przyczyniły się do ponad 80 pozytywnych publikacji w mediach, a program „ Szkoła bez przemocy „ otrzymał w 2008 r. pierwszą nagrodę w kategorii” event „ w konkursie „Złote Spinacze”.
Sponsoring wydarzeń
Jednym ze sposobów budowania wizerunku firmy jest sponsoring wydarzeń. Najważniejszy z punktu widzenia sponsora(klienta), jak przekonywał Jacek Górecki z firmy Power Sport, jest m.in. :dobór imprezy o odpowiednim charakterze i grupie docelowej, określenie czasowości działań (cykliczne czy jednorazowe), decyzja czy jest to sponsoring indywidualny czy we współpracy z inną firmą. Klient liczy również na relacje w mediach zarówno w trakcie jak i po zakończeniu wydarzenia. Zapewnienie sponsorowi warunków do realizacji powyższych celów należy do agencje eventowej lub PR .
Wizerunkowe wydarzenie
Myśląc o organizacji eventu, którego celem jest kreowanie wizerunku firmy należy przede wszystkim zaskoczyć oryginalnym pomysłem, odróżnić się od konkurencji, znaleźć wiarygodnego i rozpoznawalnego partnera, twierdzi Magda Górak z firmy Artagence.
W taki sposób powstał cykl wydarzeń skierowanych do marketerów pod nazwą Tuba. Sukces wydarzenia to uczestnictwo w spotkaniach średnio 200 osób, szum informacyjny na blogach, 5,310 wyników dla zapytania Tuba w powiązaniu z Artegence w wyszukiwarce Google.
Event oczami korporacji
O eventach widzianych oczami przedsiębiorców mówiła Justyna Piesiewicz, Dyrektor Marketingu i PR w firmie Accreo Taxand. Zaprezentowała ona wyniki badań przeprowadzonych na grupie ponad 100 przedsiębiorstw na przełomie 2006/2007 wynika, że udział w konferencjach oraz obecność w Internecie znacząco wpływa na wizerunek;. Jedynie 4% firm chętnie bierze udział w imprezach masowych. Z analizy wynika też , że 53% dziennikarzy negatywnie ocenia konferencje prasowe. O sponsoringu eventów decyduje głównie możliwość spotkania potencjalnych klientów oraz zwrot z nakładów , a przedsiębiorcy decydują się wziąć udział w evencie jeśli będzie ciekawa dla nich tematyka. Z badań wynika też, że organizator, uczestnik i sponsor oczekują: dobrej organizacji, oddźwięku w mediach oraz nawiązania relacji.
Pierwsze wrażenie na evencie
Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Jest to szczególnie ważne w przypadku relacji z uczestnikami wydarzenia. Do stosowania rozwiązania podczas firmowych wydarzeń Guest –Control zachęcała Halina Błażyńska .Zastosowanie tego systemu każdemu organizatorowi konferencji, przyjęcia lub targów zapewnia wysokiej jakości kompleksową obsługę gości – od wysłania zaproszeń, przez administrowanie danymi, po rejestrację uczestników bezpośrednio na miejscu spotkania.
-Konferencja spełniła moje oczekiwania. Dobra organizacja, dużo przekazanej wiedzy ciekawi i dynamiczni prelegenci, mówi Magdalena Jabłońska, Marketing &Advertising House, uczestniczka konferencji. -Nasi klienci coraz częściej oczekują oprócz organizacji eventu również budowania ich wizerunku na zewnątrz. Dlatego wraz ze wspólniczką chcemy rozwinąć naszą działalność kładąc większy nacisk na PR. Wiedza zdobyta podczas konferencji z pewnością pomoże nam w lepszym przygotowaniu imprezy jaką planujemy w maju tego roku, dodaje Jabłońska.
Konferencja „Event –skuteczne narzędzie PR „ odbyła się 11 marca 2009r w budynku Agory w Warszawie. Kolejna i zarazem ostatnia z cyklu konferencji „Obierz kierunek na event” odbędzie się 19 maja 2009r. Jest tytuł to :Event –skuteczne narzędzie wsparcia sprzedaży”.
www.sbe.org.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz