25 listopada 2008

Event –skuteczne narzędzie HR

- Jeszcze kilka lat temu pomijany w procesie zarządzania personelem event, dziś staje się jednym z częściej wykorzystywanych narzędzi HR służący integracji pracowników, budowaniu lojalności klientów, wyłonieniu liderów w grupie czy identyfikacji ról w zespole - mówi Monika Krusiewicz, założycielka Event Managers Club.

O skutecznej roli eventu w procesie zarządzania kardami mogli przekonać się uczestnicy konferencji „Event –skuteczne narzędzie HR", zorganizowanej przez Event Managers Club, we współpracy z portalem www.gazeta.pl. Spotkanie było jednym z cyklu trzech kolejnych zaplanowanych konferencji pt. "Obierz kierunek na event".

Na konferencji, w budynku Agory pojawiło się blisko 200 uczestników. Byli to głównie przedstawiciele działów personalnych oraz event managerowie.

Całodniową konferencję rozpoczął swoim wystąpieniem Piotr Ruta z firmy Latawiec Partner Events &Training. Opowiedział on uczestnikom jak istotna jest współpraca na linii HR, PR i marketingu w organizacji skutecznych eventów. Brak komunikacji i zrozumienia celów między tymi komórkami w firmie może bowiem przełożyć się na jakość realizowanego wydarzenia.

Event może mieć w firmie wiele zastosowań . Jedną z nich jest badanie cech osobowości, predyzpozycji i umiejętności pracy w grupie oraz budowanie zespołu. Służyć temu mogą m.in. szkolenia outdoor, o których mówił Jarosław Figiel, trener w firmie Training Partners, właściciel firmy www.Eksploruj.pl. Najważniejsze, jego zdaniem, zalety outdooru to silne emocje, oderwanie uczestników od codziennego otoczenia, konieczność zmierzenia się z nieznanym, a także atrakcyjna formuła.

Przedstawicielki firmy Bright Team: Irena Wielowiejska-Comi i Magdalena Guillet wskazały uczestnikom spotkania, że nie tylko podwyżka jest kluczem do zmotywowania pracownika, gdyż równie silna jest jego potrzeba samorealizacji i dalszego rozwoju oraz atmosfera w pracy. Udowodniły, że motywacji służyć mogą również dobrze zaplanowane imprezy oudoorowe.

Coraz bardziej popularny sposób motywacji i integracji pracowników tj. wolontariat pracowniczy przybliżyła natomiast Izabela Dyakowska ze Stowarzyszenia Centrum Wolontariatu.
Jej zdaniem, najważniejsze cele wewnętrzne, jakie może osiągnąć firma dzięki eventom wolontariackim to m.in: wzrost identyfikacji pracowników z firmą, jej misją i wartościami, budowanie zaufania do pracodawcy poprzez tworzenie przestrzeni do podejmowania inicjatyw kompleksowo wspieranych przez firmę, wyłonienie liderów podejmujących wyzwania przy wsparciu firmy, oraz pokazywanie, że razem można zdziałać więcej. Ważna jest też satysfakcja, motywacja, integracja, poprawa komunikacji między pracownikami, a także podnoszenie kompetencji osobistych i zawodowych pracowników i budowanie zespołu przez wolontariat czy uwrażliwienie pracowników na problemy obecne w lokalnych społecznościach.

Cennym dopełnieniem przedstawionych prezentacji były przykłady konkretnych działań, które zaprezentował m.in. Jarosław Lepka z Banku City Handlowy. Podczas swojego wystąpienia przekonywał, że nie tylko szkolenie, nie tylko impreza, ale i wspólny wysiłek w słusznej sprawie, może być wspaniałym sposobem na budowanie zespołu. W ramach Fundacji Kronenberga działających w obrębie City Handlowego od września 2006 r w 20 eventach opartych na wolontariacie wzięło udział 1971 pracowników. Były to m.in. takie działania jak: wykonanie i znakowanie ścieżek zdrowia w lesie na terenie Domu Dziecka w Krasnem, budowanie budek lęgowych dla ptaków, prowadzenie warsztatów salsy dla dzieci z domu dziecka i wiele innych służących lokalnej społeczności. O tym, że wolontariat pracowniczy to dobry kierunek działania opowiedziała uczestnikom Agnieszka Zyśk-Pożoga z firmy Provident Polska na przykładzie realizowanego w firmie Programu Wolontariatu Pracowniczego „Tak Pomagam".

Wolontariat przynosi wiele korzyści dla pracowników. Zalety takich działań to: lepsze zakorzenienie się w społeczności lokalnej, integracja z innymi pracownikami, satysfakcja osobista, samorealizacja, wzrost poczucia własnej wartości, zdobycie nowych doświadczeń i umiejętności, nowe znajomości i kontakty, możliwość poznania ciekawych miejsc.

Rady i wskazówki jak dobrze przygotować imprezę dla pracowników nie strzelając sobie w kolano przekazał słuchaczom Krzysztof Gawrych z firmy Jet Event. Uświadomienie sobie zagrożeń, które mogą wpłynąć na niepowodzenie eventu tj. nieznajomość struktury uczestników, konflikt w grupie czy brak wiedzy na temat poprzednich imprez to punkt wyjścia do uniknięcia porażki i organizacji eventu zgodnego z założeniami klienta.

Na koniec wystąpił Michał Czerwiński z firmy InDreams. Opowiedział on o budowaniu trwałych relacji z klientami i dystrybutorami. Przedstawił proces oraz narzędzia, które pozwalają na zbudowanie więzi pomiędzy firmą, a jej klientami, bezpośrednio przekładające się na wzrost sprzedaży. Wskazał narzędzia, które są skuteczne w budowaniu trwałych relacji, i pozwalają z klienta zrobić przyjaciela, oraz pokazał na przykładzie firmy z branży alkoholowej, jak można wykorzystać silne relacje biznesowe do rozwiązania problemów powstających podczas bieżącego działania operacyjnego.

-Konferencję uważam za jedno z lepszych spotkań, w których miałam przyjemność uczestniczyć -powiedziała Agnieszka Suszek, PR &Event Specialist, Międzynarodowych Targów Polska, jedna z uczestniczek konferencji.- Moją uwagę zwrócił doskonały dobór prelegentów, których kolejne wystąpienia stworzyły spójną całość oraz bardzo dobre połączenie teorii z doświadczeniem praktycznym, dzięki czemu prezentacje miały żywy charakter i nie stały się jedynie wykładnią suchych treści. Świetne przygotowanie merytoryczne, ciekawa tematyka oraz charyzmatyczni mówcy świadczą o wysokim profesjonalizmie organizatorów całej konferencji i są najlepszą zachętą do wzięcia udziału w kolejnych tego typu przedsięwzięciach - dodała Agnieszka Suszek.

Konferencja 'Event –skuteczne narzędzie HR" odbyła się 5 listopada 2008 w siedzibie Agory w Warszawie. Kolejne wydarzenia z cyklu „Obierz kierunek na event „ tj. konferencje: „Event-skuteczne narzędzie PR „ oraz „Event –skuteczne narzędzie wsparcia sprzedaży" odbędą się kolejno w marciu i w maju 2009 w Warszawie.

Brak komentarzy: