5 marca 2008

O mierzeniu skuteczności eventów podczas VI warsztatów Event Managers Club

Skuteczność wyjazdów inventive oraz innych eventów to główny temat poruszany podczas VI warsztatów Event Managers Club.

Temat został podjęty przez Michała Czerwińskiego z firmy InDreams , który przedstawił temat "Wyjazd inventive - wydatek czy inwestycja?" . Podczas godzinnego wystąpienia Michał Czerwiński próbował uświadomić uczestnikom , że sam wyjazd inventive jest zdecydowanie wydatkiem, a dopiero wyjazd połączony z programem motywacyjnym jest inwestycją . Jeśli prowadzony jest dla partnerów handlowych firmy zainwestowane pieniądze mogą zwrócić się w postaci podniesienia poziomu sprzedaży. Jeśli grupą docelową programu są pracownicy firmy wówczas korzyścią jest zmotywowany do pracy i zintegrowany zespół ludzi.

-Prowadzimy programy motywacyjne, których nagrodą jest wyjazd dla wielu naszych klientów. Za każdym razem kończą się one sukcesem. Programy motywacyjne stanowią tylko 20 % procent wydatków na wyjazd incentive, a gwarancją jest , że zainwestowane środki zwrócą się z nawiązką, mówi Michał Czerwiński.
-Bardzo ważna podczas programu motywacyjnego jest komunikacja skierowana do uczestników programu jeszcze przed wyjazdem . Narzędziem wykorzystywanym na tym etapie jest najczęściej strona internetowa , mailing, różnego rodzaju teasery czy gadżety związane wyjazdem . Są to najczęściej komunikaty mówiące o korzyściach z udziału w programie, atrakcjach jakie czekają zwycięzców czy inne motywujące do walki o główną nagrodę, dodaje Czerwiński.

Michał Czerwiński przedstawił też uczestnikom narzędzie (kalkulator) opracowany przez InDreams , którym można obliczyć jak zainwestowane w program motywacyjny pieniądze przekładają się na podniesienie sprzedaży produktów w danej firmie.

Było to jednak dopiero wstęp o dyskusji o ROI, która odbył się w drugiej części spotkania। Dyskusja była bardzo burzliwa i pokazała , że branża wie co mnie co o ROI , ale nikt do końca nie potrafi wskazać skutecznej metody mierzenia zwrotu z inwestycji w eventach Podczas dyskusji pojawiło się wiele pomysłów na to jak zmierzyć skuteczność danego rodzaju eventu .Przy imprezach integracyjnych uczestnicy sugerowali ankiety , wywiady dla uczestników.Przy eventach promocyjnych , kiedy celem jest rozgłos w mediach Event Managerowie polecali monitoring mediów i badania postrzegania marki. Wszystkie pomysły wydają się być słuszne i z pewnością dają pogląd na efekty eventu. Nie do końca chyba wiemy jak zmierzyć zdaje się niemierzalne efekty tj, zintegrowany zespół , relacje między ludźmi, dobrą zabawę podczas imprezy i przełożyć to na pieniądze.

-Od momentu pracy w branży eventowej oraz szkoleniowej zastanawiałam się jak zmierzyć jakość przeprowadzonych przeze mnie projektów, mówi Monika Kusiak, partner w firmie Adventure4x4.
Przez klienta jakość przeprowadzonych eventów może być rozumiana jako zrealizowany cel.
Faktycznie najważniejszym celem jest szeroko pojęty rozwój firmy, który ściśle powiązany jest z finansami.ROI to jedyny wskaźnik na temat Eventów o jakim kiedykolwiek słyszałam.Zatem to niebywała okazja, aby spotkać się i wymienić opiniami na właśnie ten temat.Jestem skoncentrowana na rozwoju firmy oraz na pozyskiwaniu klienta, może właśnie ROI przyczyni się do realizacji moich celów. Mimo spotkania, narzędzie to pozostaje dla mnie jeszcze tajemnicą. Interesuje mnie w jaki sposób jest skonstruowane, jak miałabym go używać jako Event Manager.
Mam nadzieję, że ROI stanie się dla mnie nowym sposobem przedstawienia klientowi jakości realizowanych przeze mnie projektów.Czy będę miała szansę na promowanie tego typu przedsięwzięcia w Polsce?Jeśli cena tego narzędzia okaże się przystępna, to tak. Mam nadzieję, że już niedługo wszyscy będziemy mogli zaproponować klientom coś, czego jeszcze na rynku Polskim nie było.Temat naszego spotkania był bardzo interesujący. Szkoda, że dyskusja o ROI potoczyła się w neco inną ale interesująca stronę .Pewnie wynika to z nienasycenia związanego ze spotkaniami Event Managers Club. Odniosłam wrażenie, że mnogość tematów, które możemy poruszać na naszych spotkaniach jest niewyczerpana, dodaje Kusiak.

ROI zdaje się być dla wielu Event Managerów jeszcze tajemnicą, która miejmy nadzieję odkryje Elling Hamso, Managing Partner European Event ROI Institute, główny mówca konferencji:"Edukacja, jakość, profesjonalizm", która odbędzie się 11 kwietnia 2008r podczas Targów Event Expo w Gdańsku.

Na koniec spotkania uczestnicy otrzymali roczną prenumeratę cyfrowej wersji miesięcznika "Event Profit".

VI warsztaty Event Managers Club odbyły się 26 lutego 2008r।


Zdjęcia z VI warsztatów EMC znajdują się w zakładce :"Ciekawe linki"


Brak komentarzy: